Pátek, 26 dubna, 2024
- Reklama -časopis
DomůZajímavostiGap má kampaň se silným odkazem, Afroameričanka v ní kojí dvouleté dítě

Gap má kampaň se silným odkazem, Afroameričanka v ní kojí dvouleté dítě

Americká módní značka Gap ve své nové kampani použila fotografii modelky, která kojí svého syna. Za přirozenou a velmi vkusnou fotografii si získala výrazné sympatie na sociálních sítích.

Fotografie sice byla pořízena ke komerčním účelům a její prvořadým cílem je prodat produkt, tedy pohodlnou dámskou noční košili, zároveň se jí však daří vysílat hned několik pozitivních signálů.

Veřejnost je nadšena odkazem kampaně
Modelka na fotce je Adaora Akubilová, Američanka nigérijského původu a její syn Arinze je ve věku, kdy už kojení není považováno za důležité. Kampaň tedy v jednom momentě normalizuje veřejné a dlouhodobé kojení a do centra emotivního záběru navíc vybrala modelku a dítě tmavé pleti.

Společnost Gap zveřejnila na svém Instagramu sérii dvou fotek. Na první se dítě toulí ke své mámě v noční košili, na druhé se kojí z jejího prsu. Fotky se dočkaly obrovské vlny pozitivní odezvy.

Téměř čtyřicet tisíc lidí označilo, že se jim příspěvek líbí, šíří ho na internetu a připisují k němu pozitivní komentáře jako například: „Krásná máma, krásné fotky, krásný vzkaz“ nebo: „Tohle je cesta, jak učinit kojení normálním. Je to sladké a roztomilé.“

Afroameričankám kojení připomíná otroctví

Přestože je krmení z prsu pro dítě i matku důležité po výživové, zdravotní a emocionální stránce, což dokazují studie i praktické zkušenosti, kojení na veřejnosti a kojení starších dětí jsou problematické. Vyvolávají diskusi a mnoho lidí je stále považuje za nepříjemné.

Velmi specifickou situaci přitom mají Afroameričanky, které kojení na veřejnosti a kojení dětí ve vyšším věku než jeden rok vnímají velmi citlivě. Vyhýbají se mu a děti kojí jen krátkou dobu.

„Některé Afroameričanky vnímají kojení jako dědictví otroctví, kdy bylo jedinou možností, jak dítě zasytit,“ řekla časopisu People Rauslyn Adamsová při příležitosti propagace projektu Chocolate Milk Mommies. Jeho cílem je podporovat Afroameričanky při kojení.

Signál, který svojí kampaní vysílá značka Gap, má tedy specifický význam. Nejde v ní jen o ukázku pěkného pouta mezi matkou a starším dítětem, ale také o důležitý podnět pro kotníky etnické menšiny.

zeny

Mohlo by Vás zajímat

PR článek